ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

گزارش روز چهارم دوره شغل رویایی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز چهارم دوره شغل رویایی
Loading
/

سلام وقتتون بخیر. امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام گزارش روز آخر از دوره رسیدن به شعل رویایی رو خدمت شما عرض کنم. در روز آخر یعنی جلسات هفتم و هشتم ما در مورد دو موضوع  بسیار مهم برای رسیدن به شغل رویایی و  شغل های پردرآمد صحبت کردیم. ابتدا یک مرور خیلی کلی درمورد سه روز قبلی داشته باشیم. ما در روزهای قبلی ابتدا اومدیم مدل خودشناسی رو مطرح کردیم تا بفهمیم که شغل مناسب برای هرکدوم از ما چه شغلیه. شغل رویایی برای هر شخصی تعریف متفاوتی داره و هر شخص با توجه به تیپ شخصیتیش باتوجه به علایقش با توجه به مهارت ها و توانمندی ها و نقاط قوتش و با توجه به اون خواسته اصلیش از زندگی و شغل باید یک مدل شغلی و یک مسیر شغلی مشخص رو انتخاب کنه. این اولین کاری بود که ما در این دوره آموزشی انجام دادیم. بعد اومدیم با روش هایی که من به دوستان آموزش دادم به اون ها گفته شد تا از چه طریقی بتونن درمورد شغل های موجود و منطبق با اون علایق و توانمندی های خودشون این شغل ها رو شناسایی کنن و بفهمن دقیقا در این شغل ها چه خبره و  چه اتفاقاتی داره میفته چجوری در مورد این شغل ها اطلاعات جمع آوری کنن و بعد اومدیم در مورد شبکه سازی صحبت کردیم که گفتیم شبکه سازی مهم ترین ابزار برای رسیدن به بازار کار پنهان و رسیدن به شغل های پردرآمده. چیزی که اکثریت افراد جامعه اصلا اون رو اجرا نمی کنن.

حالا وقتشه که بعد از اینکه ما خودمون رو شناختیم شغل هارو شناختیم و شبکه سازی کردیم با افراد موفق و برتر در اون بازار کار حالا وقت اونه که یاد بگیریم چجوری یک رزومه برنده بنویسیم و چجوری بعد از اون یک مصاحبه شغلی عالی و برنده داشته باشیم. پس ما در این جلسه یعنی جلسه هفتم درمورد رزومه نویسی و مصاحبه شغلی صحبت کردیم. نکته مهمی که در مورد رزومه وجود داره و اکثر افراد اون رو نادیده می گیرن اینه که رزومه فقط این نیست که شما یکسری حقایق و واقعیت ها رو در مورد خودتون در اون بنویسید. اصلا رزومه این نیست. رزومه برنده یا وینینگ رزومه ابزاریه که توانمندی ها و تجربیات شما رو با هدف راه پیدا کردن شما به مصاحبه شغلی بازتاب بده و این مفهوم به ما این رو میرسونه که رزومه دقیقا مثل یک آگهی تبلیغاتی و تجاری باید جالب توجه باشه. رزومه شما باید بر اساس اصول تبلیغ نویسی نوشته شده باشه تا اون کارفرما یا اون شخصی که داره اون رو مطالعه میکنه جذب مهارت های شما و جذب ویژگی های شما بشه.

پس ما در این جلسه درمورد این صحبت کردیم که چجوری یک رزومه براساس اصول تبلیغ نویسی بنویسیم و در مورد اون رزومه مثل یک آگهی تجاری برخورد کنیم. من اجزای مختلف رزومه برای اینکه اون مخاطب اون کارفرما وقتی داره رزومه رو میخونه جذب شما بشه و اتفاقی که باید بیفته اینه که کارفرمایی که میخواد رزومه شما رو بخونه باید بعد از اینکه رزومه شما رو خوند احساس کنه که شما کاملا متفاوتید و با بقیه افرادی که دنبال رسیدن به اون شغل هستن و این میشه یک رزومه برنده. بعد اومدیم در مورد سه نوع رزومه نویسی صحبت کردیم رزومه زمانی کارکردی و رزومه ترکیبی رو گفتیم هر کدوم از این ها چه مزایای داره و چه محدودیت های داره هرکدوم برای چه نوع افرادی مناسبه برای چه نوع شغل هایی باید از هر کدوم از این رزومه ها استفاده کنیم.

برای اینکه دوستان بهتر با اینها آشنا بشن من در این جلسه یک جزوه  تکمیلی حدودا سی صفحه ای به اونها دادم که نمونه های مختلفی از رزومه با مثال های متعددی از اونها و اصول مهم رزومه نوشتن در اونجا مفصلا توضیح داد شده بود و بعد از این که رزومه رو نوشتیم باز هم ما که افراد عالی میخوایم باشیم فقط به رزومه اکتفا نمی کنیم. ما میایم چیزی می نویسیم به اسم نامه توضیحی یا کاورلتر که ما اون رو ضمیمه رزومه مون می کنیم و یک ابزار قدرتمند بازاریابی مستقیم یعنی باز هم با یک کاورلتر یک نامه توضیحی کوتاه است که در حد سه پاراگراف هست خودمون رو از بقیه بازار کار متمایز می کنیم. این کاورلتر باید داستان گونه و جذاب نوشته شده باشه. در این کاور لتر شما باید نشون بدید که درمورد اون شرکت تحقیق کردید باید نشون بدید که اشتیاق سوزان دارید باید نشون بدید که توانمندی ها و تجربیات و مطالعاتی دارید که دقیقا مرتبط با خواسته اون شرکت یا اون جایی که برای مصاحبه برید و همچنین باید باچند جمله کوتاه به نقطه تمایز خودتون اشاره کنید.

در کلاس درمورد این مفاهیم بسیار مهم مفصلا صحبت کردیم و گفتم اصول نوشتن یک نامه توضیحی چیه و در اون جزوه ضمیمه چند نامه توضیحی نمونه برای دوستان قرار دادم تا بتونن از اونها الگو برداری کنن. در قسمت دوم این جلسه اومدیم درمورد مصاحبه شغلی برنده صحبت کردیم. افراد عالی و برنده چجوری مصاحبه میکنن که اون شخص احساس کنه این فرد دقیقا هون چیزی که میخواد. نکته مهمی که باید آویزه گوش ما باشه اینه که کسی که یک شغل رو بدست میاره لزوما شایسته ترین شخص برای اون شغل نیست بلکه کسی که بهتر از بقیه خودش رو برای اون شغل و مصاحبه آماده کرده. یادمون باشه مصاحبه یک رقابت و رقابت هم خیلی عادلانه نیست.

اگر شما فقط با اتکا بر اطلاعات تخصصیتون تو مصاحبه شرکت کنید و این اصولی که من در این کلاس ها آموزش میدم رو ندونید قطعا در مصاحبه شکست میخورید حتی اگر کلی اطلاعات تجربه و حتی کلی مهارت و تخصص داشته باشید. مصاحبه دقیقا مثل یک مسابقه است خیلی پارامترهای مختلفی وجود داره که شما باید اونها رو رعایت کنید. ما در این جلسه در مورد سه مرحله مصاحبه  موفق صحبت کردیم. افراد برنده این سه مرحله رو در نظر دارن قبل از مصاحبه یا آمادگی برای مصاحبه در حین مصاحبه و بعد از مصاحبه. تا حالا با این دید به مصاحبه نگاه کرد بودید؟ قبل از مصاحبه باید یکسری کارهای انجام بدید که من در این کلاس درمورد اونها مفصل صحبت کردم. کارهایی که خیلی از افراد همین هارو نادیده می گیرند و کل تجربیات خودشون رو حروم می کنن.

شما باید آمادگی این رو داشته باشید تا بدونید مخاطب هدف شما که اینجا میشه کارفرمای آینده ی شما چه سوالاتی ممکنه بپرسه. از قبل خودتون رو برای این سوالات آماده کرد باشید و باز هم افراد برنده علاوه بر اینکه به سوالات پاسخ میدن یک گام جلوتر میرن خودشون هم یکسری سوالات آماده کردن تا از فرد مصاحبه گر اون سوالات رو بپرسن و این نشون دهنده اعتماد به نفس شماست. من یک لیست کامل از این سوالات به دوستان دادم با این کار شما به اون کارفرما نشون میدید که شما دست خالی نیستید. شما صفر کیلومتر نیستید. شما خودتون در مورد اون شرکت تحقیق کردید و الان دارید سوال می پرسید این خیلی مهمه. حالا در حین مصاحبه ما باید چه کارهای رو انجام بدیم. مفصلا درموردش صحبت کردم. مصاحبه مثل یک جلسه فروشه شما در مصاحبه دقیقا دارید فروش انجام میدید فروش چی؟ فروش تخصص خودتون دارید تخصص خودتون رو می فروشید پس شما باید مثل یک قهرمان مصاحبه کنید نه مثل یک کسی که رفته فقط یک کاری پیدا کنه یک درآمدی داشته باشه تا زندگیش بگذره. این میشه مصاحبه بازنده افراد عالی و برنده که طبق این مدل رویایی خودشون رو آماده کردن خود شناسی رو طی کردن شغل شناسی رو طی کردن کاملا با بقیه افراد متمایز اند.

نکاتی رو در این قسمت عرض کردم تا بدونن در حین مصاحبه بر اساس اصول ارتباطات چه کاری رو انجام بدن تا مصاحبه گر جذب شخصیت شما بشه. یکی از مهم ترین اصول ارتباطات که اصل رپورت یا تطابق  هست رو در این کلاس حدود یک ربعی درموردش صحبت کردم و در نهایت در مورد بعد از مصاحبه که نود و نه در صد افراد اون رو نادیده میگیرن و اتفاقا نقطه تمایز شما با بقیه افراد بعد از مصاحبه میتونه باشه صحبت کردم. چجوری با نوشتن یک نامه یا یک ایمیل کاری کنیم که شخص مصاحبه گر اگر بین ما و کسه دیگه ای تردید داره با ارسال اون نامه مارو انتخاب کنه. خودتون رو بذارید جای مصاحبه گر ببینید چقدر تردید ها در ذهنتون هست وقتی می خواهید چندتا کارمند استخدام کنید همه این مراحل براساس اصول روانشناسی انتخاب شده و این مراحلی که من  دقیقا خودم اجرا کردم تونستم شغل بسیار مناسبی پیدا کنم و مطئنم که اگر شما هم اجرا کنید می تونید از اونها جواب بگیرید.

در نیمه دوم این روز یعنی در جلسه آخر جلسه هشتم ما اومدیم یک مرور کلی از دوره رو انجام دادیم از دوستان چندتا سوال پرسیدم تا مطمئن بشم نکاتی که بنظرم خیلی خیلی مهم بوده رو کاملا یاد گرفتن باهم بحث کردیم بعد یکسری توصیه های بسیار طلایی پایانی رو به اونها ارائه دادم یکی از این توصیه ها صحبت درمورد مثلث موفقیت شغلی بود اگر بخواهید در یک شغلی موفق باشید و به درامد های بالا برسید. اشتباه رایجی که اکثر افراد انجام میدن اینه که فقط برمهارت های تخصصی و مرتبط با اون رشته تمرکز می کنند و این دقیقا مثل یک قایقیه که فقط یک پارو داره و دائم دور خودش میچرخه شغل پیدا کردن یک مثلث است موفقیت در شغل یک مثلث که سه راس داره این سه راس چی هستن مهارت های تخصصی، مهارت های عمومی مثل فن بیان ارتباطات و مهارت های موفقیت فردی یعنی ذهن موفق داشتن یعنی نظم بلد بودن یعنی برنامه ریزی بلد بودن پس اگر شما می خواید واقعا به شغل رویایی برسید باید هرسه تای این مهارت ها رو روش کار کنید.

در این جلسه در مورد این مهارت ها صحبت کردیم و بعد اومدیم گفتیم افراد برنده یک گام جلوتر میرن و در اینترنت برند سازی شخصی برای خودشون انجام میدن در مورد این موضوع صحبت کردیم و در نهایت به دوستان این نکته رو گفتم شما از امروز به بعد احساس کنید رئیس شرکت شغل رویایی خودتون هستید یعنی هرروز از خواب که بیدار میشید حتی اگر از لحاظ شغل معمولی هستید تا یک درامدی داشته باشید و زندگی رو بگذرونید اصلا اشکال نداره، هرشب هرروز سه ساعت حداقل دو ساعت حداقل در نظر بگیرید شما رئیس شرکت شغل رویایی خودتون هستید تو این دو ساعت تلاش میکنید تا اون شغلیتون رو ارتقا بدید با این دید شما هرروز باید برنامه ریزی داشته باشید یک هدف مشخص داشته باشید شما هر ماه باید حداقل یک کتاب رو برنامه ریزی کنید مطالعه کنید مفصلا در این جلسه صحبت کردم شما هم برید عالی بودن مسیر رو پیدا کنید و اون رو دنبال کنید در نهایت به شغل رویایی خودتون برسید ممنون از توجه شما خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *