داستان موفقیت بابک بختیاری

دوران کودکی و تحصیل

بابک بختیاری در سال 1357 متولد شد. بابک از کودکی علاقه ی زیادی به کارکردن در زمینه های گوناگونی داشت. از دوران کودکی بستنی‌ها را با هم زدن، رقیق می کرد و بستنی را با موز یا اسمارتیز مخلوط می کرد. او درس خود را تا فوق دیپلم عمران ادامه داد.

شروع مسیر موفقیت

در سال 1376 اولین کسب وکار او با فروش لوازم خانه شان با کمک مادرش آغاز شد. او از این کار دو میلیون تومان بدست آورد، با آن پول خودروی پیکانی خرید و مسافرکشی می کرد. اما پس از مدتی مسافر کشی را بدلیل سازگار نبودن با روحیات خود کنار گذاشت، سپس پیکان را فروخت و با دوستش رستورانی تاسیس کرد. متاسفانه یک سال نگذشته بود که تمام سرمایه شان را از دست دادند. پس از مدتی به فکر کار در بوفه ی مدرسه افتاد. او سود زیادی به دست آورد، حتی توانست در یک مدرسه ی دیگری بوفه اجاره کند. به تدریج فصل تابستان شروع و مدارس تعطیل شدند. اما بابک دوباره به دنبال کاری برای خود بود، روزی پدرش لوازم دفترکار خود را که کهنه و خراب شده بودند در گوشه ی حیاط گذاشته بود، همان لحظه جرقه ای در فکر بابک افتاد و با  تعمیر کردن و آماده سازی وسایل، آن ها را به قیمت خوبی فروخت. پس از این تجربه، به شغل فروش لوازم اداری دست دوم روی آورد.

مدتی سپری شد، دیگر بابک چند کارگاه تولیدی و فروشگاه راه اندازی کرد. کار او رونق پیدا کرده بود.ولی بعد از  مدتی به دلایلی ورشکست شد و 300 میلیون چک برگشتی باعث زندانی شدن او شد. فرصت خوبی برای او در زندان بوجود آمد، تا حسابی فکر کند. پس مدتی او با رضایت طلبکاران از زندان بیرون آمد، او برای بدست آوردن بدهی خود چند کار را امتحان کرد ولی موفقیتی در پیش نداشت. بابک برای مدتی با دوستش به چین رفت. یک روز درآنجا به رستورانی رفتند تا آب میوه بخورند، سرو آبمیوه در لیوانی در دار با یک نی در وسط آن، ذهن خلاق بابک را مشغول فکر کردن انداخت.

مدتی گذشت و آنان به ایران بازگشتند، بابک به این فکر افتاد که ساخت نوعی بستنی رقیق شده همراه با میوه  که در دوران بچگی می خورد، اختراع کند. او در شمال تهران یک بستنی فروشی بین دو بستنی فروشی معروف اجاره کرد و نام او را شعبه مرکزی آیس پک گذاشت. با استقبال زیادی که از این خوراکی خوش مزه و جالب، باعث موفقیت بابک بختیاری شد، به تدریج افراد بسیاری برای گرفتن نمایندگی به او مراجعه کردند، و پس از شش ماه تعداد شعبه های او به 106 شعبه رسید.

پیشرفت در مسیر موفقیت

در سال 1387عنوان کارآفرین نمونه ی استان تهران و کارآفرین برتر کشور را کسب کرد. ولی موفقیت او تمام نمی شد. او در سال 1388در لیست صد برند برتر ایرانی قرار گرفت. او در کار خود حدود 5000 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم بوجود آورد.

سخن پایانی

زمین خوردن را بازی‌ می‌دانم، برای افزایش تجربیاتم. هر موقع که زمین خوردم قوی تر شدم و با اتکا به توانایی‌های خود بلند شدم. کسی که زمین نخورد، نمی‌تواند به انسانی قوی تبدیل ‌شود. افراد موفق و ثروتمند دنیا بعد از بار‌ها شکست و زمین خوردن به پیروزی رسیده‌اند. نداشتن شانس بهانه ی آدم‌های ضعیف است. آنان توانایی استفاده از فرصت‌های موجود را ندارند. همه چیز به توانمندی ‌های خودمان بستگی دارد. برخی بی توجه، به سادگی از کنار موقعیت‌ها می‌گذرند و برخی با برقراری ارتباط صحیح از فرصت های پیش آمده، هر فرصتی را به ثروت تبدیل می‌کنند. به کسانی که تا الان زیاد شکست خورده‌اند تبریک می‌گویم زیرا به پیروزی نزدیک شده‌اند. می خواهم به جوانان بگویم که به آرزوهایشان فکر کنند نه به نداشته‌هایشان و در راه آرزوهای شان پیش بروند. رمز موفقیت در کارآفرینی تفکر مثبت است.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “داستان موفقیت بابک بختیاری

  1. مهرداد گفته:

    حالا به فرض یه نفر توانایی نداره مگه تقصیر خودشه یا اینکه تویی که توانایی داری و ثروتمندی دلیل بر خوشبخت تر بودن هست….به نظر من متوسط بودن بهترین جایگاهه واسه خوشبختی

    • هادی نوروزی گفته:

      دمش گرم آدمی که موفق میشه یا پولدار میشه لیاقت داشتنشو داره ایشالا همه مااهم لیاقت بهترینا رو داشته باشیم در هر ضمینه ای پیروز موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *